Prodaja automobila u Europskoj uniji pala je i u rujnu, a Hrvatska je bilježila snažan oporavak, uz dvoznamenkastu stopu rasta, pokazali su u utorak podaci udruge proizvođača automobila ACEA.
U rujnu je u EU registrirano 809 tisuća novih automobila, za 6,1 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, izračunala je ACEA-a.
U kolovozu prodaja se smanjila za čak 18,3 posto.
U skupini
vodećih tržišta najveći pad bilježile su u rujnu Francuska i Italija, za
11,1 odnosno za 10,7 posto. Slijedi Njemačka gdje je smanjena za sedam
posto.
Španjolska je pak bilježila oporavak, prema rastu broja
registriranih novih automobila za 6,3 posto, nakon gotovo istog
postotnog pada na kraju ljeta.
U Hrvatskoj je u rujnu, prema ACEA-inim podacima, registrirano 4,197 novih automobila, za 12,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U kolovozu se smanjila prvi put od srpnja 2022. godine, i to za 4,6 posto.
Raskorak
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je u rujnu
za 9,8 posto, izračunala je ACEA, signaliziravši stabilizaciju nakon
oštrog, 43,9-postotnog pada u prethodnom mjesecu.
Na dva vodeća
europska tržišta rezultati su bili dijametralno suprotni, uz
8,7-postotni rast u Njemačkoj i 6,3-postotni pad u Francuskoj.
U
takvim je uvjetima udio električnih automobila na baterije u europskom
tržištu porastao u rujnu na 17,3 posto, s 14 posto u kolovozu.
U
Hrvatskoj je prodaja te kategorije automobila u rujnu više nego
udvostručena dok je prodaja plug-in hibrida smanjena za 6,3 posto.
Prodaja hibridnih električnih modela, koji uključuju pune i blage
hibride porasla je pak za 39,5 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Španjolska na čelu
U razdoblju od siječnja do rujna europsko tržište automobila poraslo je
samo 0,6 posto, uz registriranih osam milijuna novih vozila, izračunala
je ACEA.
Najviše je porasla prodaja u Španjolskoj, za 4,7 posto, a
slijedi Italija s 2,1 posto. U Francuskoj i Njemačkoj prodaja se blago
smanjila za 1,8 odnosno za jedan posto.
U Hrvatskoj je u prvih
devet ovogodišnjih mjeseci, prema podacima ACEA-e , registrirano 52,748
novih automobila, za 12 posto više nego u istom prošlogodišnjem
razdoblju.
Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjeno je za 5,8 posto, uz malo više od milijun registriranih automobila.
Prodaja
'dizelaša' pala je za 11,1 posto, uz prodanih 994,307 novih automobila.
'Benzinci' su zabilježili 4,4-postotni pad i izgubili su vodeću
poziciju po tržišnom udjelu, koju su im preoteli hibridni električni
automobili zahvaljujući skoku prodaje za 20 posto.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u prvih devet mjeseci 2024. porasla za 14,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električni automobili, prema rastu prodaje za 42,4 odnosno za 32,4 posto. Prodaja 'dizelaša' i 'benzinaca' također je porasla, ali znatno skromnije, za 5,5 odnosno za 6,8 posto.